11.02.2022. 08:14:11
Sustav 112 u Republici Hrvatskoj djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova i neprekidno (365/24/7) osigurava zaprimanje dojava na jedinstveni europski broj za hitne službe 112 putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila.
Vijeće Europskih zajednica je 29. srpnja 1991. g. donijelo Odluku o ustanovljenju jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 (Council Decision 91/396/EEC), koji sve hitne službe integrira u jedinstveni sustav.
Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. godine.
Sustav 112 čini dvadeset županijskih centara 112 koji zaprimaju hitne pozive i djeluju kao jedinstveni operativno-komunikacijski centri za sve vrste hitnih situacija te Operativni centar civilne zaštite koji koordinira aktivnosti na nacionalnoj razini.
- Broj 112 je dostupan u svim članicama Europske unije.
- Pozivi na broj 112 su besplatni i dostupni od 0 do 24 sata, 7 dana u tjednu.
- Pozivatelj ne treba znati telefonske brojeve svake pojedine hitne službe i teritorijalnu nadležnost gdjegod se nalazio na području Europske unije.
- Pozivom na broj 112 može se zatražiti pomoć bilo koje hitne službe (policija, vatrogasci, hitna medicinska pomoć, traganje i spašavanje na moru, gorska služba spašavanja i dr.).
- Štedi se vrijeme jer operater nakon dojave na broj 112 alarmira sve hitne službe potrebne u konkretnom slučaju.
- Sustav 112 omogućava lociranje pozivatelja u hitnoj situaciji.
- Na broj 112 mogu se zaprimiti pozivi na stranim jezicima.